Verslag plenaire vergadering
Verslag
Implementatie studie objectiveerbare verschillen in het onderwijs
Hoofdelijke stemming
De voorzitter : Aan de orde is de hoofdelijke stemming over de met redenen omklede motie van de heer Martens, mevrouw Heeren en de heren De Meyer en Vanleenhove tot besluit van de op 17 oktober 2002 door de heer Martens in commissie gehouden interpellatie tot mevrouw Vanderpoorten, Vlaams minister van Onderwijs en Vorming, over de implementatie van de studie betreffende de objectiveerbare verschillen in het onderwijs.
- De met redenen omklede motie wordt met 47 stemmen tegen 57 bij 3 onthoudingen niet aangenomen.
Ik heb mij onthouden omdat ik het tweede punt van deze met redenen omklede motie terecht vind : de besluiten van de werkgroep Financiën van de rondetafelconferentie Onderwijs uitvoeren.
Het eerste punt is te verregaand. Als we de studie van Deloitte&Touche uitvoeren, kunnen we voor het secundair onderwijs geen bijkomende financiële middelen meer vrijmaken.
We kiezen bewust voor het basis- en het hoger onderwijs. U hebt dat goed gelezen.