U bent hier

In de kijker

Kwaliteitsvol onderwijs met voldoende en sterke leerkrachten: hoorzitting

In heel wat scholen is er een tekort aan leerkrachten en de volgende jaren zal de nood aan nieuwe leerkrachten enkel toenemen. De commissie startte een hoorzittingenreeks met deskundigen en betrokken actoren over de klemtonen en acties die nodig zijn om een kwaliteitsvol onderwijs met voldoende en sterke leerkrachten te garanderen. In deze vijfde hoorzitting kwamen vertegenwoordigers van de Arteveldehogeschool en de Universiteit Gent aan het woord.

Video

Verslag

2 (2020-2021)
Externe sprekers
Pedro De Bruyckere (pedagoog en onderzoeker, Arteveldehogeschool), Bart De Lathouwer (opleidingsverantwoordelijke Banaba Schoolontwikkeling, Arteveldehogeschool) en Ruben Vanderlinde (coördinator onderzoeksgroep ‘Lerarenopleiding & Professionele Ontwikkeling’, UGent)
235 (2019-2020) nr. 5

Agenda

2 (2020-2021)
Externe sprekers
Pedro De Bruyckere (pedagoog en onderzoeker, Arteveldehogeschool), Bart De Lathouwer (opleidingsverantwoordelijke Banaba Schoolontwikkeling, Arteveldehogeschool) en Ruben Vanderlinde (coördinator onderzoeksgroep ‘Lerarenopleiding & Professionele Ontwikkeling’, UGent)

Vergadering bijwonen

Wegens de Coronacrisis vinden de plenaire vergaderingen op woensdagen (14u) plaats met een beperkt aantal volksvertegenwoordigers. De overige parlementsleden kunnen van thuis uit digitaal stemmen. De plenaire vergaderingen zijn rechtstreeks te volgen via deze website. 
De publiekstribune is gesloten.

De commissiewerkzaamheden zullen voor het grootste deel digitaal en via videogesprekken gebeuren. Als de werkzaamheden het vereisen, vinden sommige vergaderingen fysiek plaats. Alle commissievergaderingen zijn rechtstreeks te volgen via deze website. 

U kunt steeds de vergaderingen (her)bekijken via onze website of YouTube.

Wanneer vinden de vergaderingen plaats? Raadpleeg de volledige agenda voor deze week, of de parlementaire kalender voor een algemeen beeld van de planning van de vergaderingen in het Vlaams Parlement.